Statut Gminy, to obszerny dokument, który określa szereg przepisów dotyczących zakresu działania oraz zadań gminy. Statut zawiera przepisy dotyczące organizacji wewnętrznej Rady Gminy i jej komisji, pracy Wójta, ale także jednostek pomocniczych.
Integralną częścią Statutu są załączniki zawierające mapę Gminy, opis herbu i flagi, wykaz gminnych jednostek organizacyjnych i wykaz jednostek pomocniczych Gminy.
Uchwalanie statutu należy do wyłącznej właściwości Rady Gminy. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Nowa Sucha STATUT GMINY NOWA SUCHA Uchwała Nr 56/VIII/2003 Rady Gminy w Nowej Suchej z dnia 30 czerwca 2003 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Nowa Sucha Uchwała Nr 81/XIII/2003 Rady Gminy w Nowej Suchej z dnia 3 grudnia 2003 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Nowa Sucha Uchwała Nr 118/XVIII/2004 Rady Gminy w Nowej Suchej z dnia 28 czerwca 2004 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Nowa Sucha Uchwała Nr 18/IV/2007 Rady Gminy w Nowej Suchej z dnia 7 marca 2007 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Nowa Sucha Uchwała Nr 52/XII/2007 Rady Gminy w Nowej Suchej z dnia 22 listopada 2007 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Nowa Sucha Uchwała NR XXII/150/2016 RADY GMINY W NOWEJ SUCHEJ z dnia 9 listopada 2016 roku w sprawie zmiany Statutu Gminy Nowa Sucha |